Monday 7 May 2012

06 Mei 2012 GEMA fc (3) - TDK fc (2)

GEMA fc telah berjaya menewaskan TDK fc dalam perlawanan yg cukup sengit, panas dan mendebarkan. TDK fc terlebih dahulu mendahului melalui sepakan sudut dari sebelah kiri, tendangan yg gagal ditumbuk keluar terus terkena salah seorang pemain GEMA iaitu Azraie utk jaringan sendiri. Namun GEMA fc berjaya menyamakan kedudukan hasil satu lorongan yg cantik dan mengelirukan pertahanan TDK fc dan kesempatan itu tidak di sia-sia kan oleh Saif utk gol penyamaan. 


TDK fc kemudian berjaya mendahului lagi hasil kelam kabut  dalam kotak penalti dan cleareance yg lemah dan Mohd Nizwan terus membuat satu half volley yg cantik masuk ke penjuru sebelah kiri gol.


Namun GEMA fc berjaya menyamakan kedudukan berpunca dari satu sepakan percuma yg cantik daripada Amiruddin namun dapat diselamatkan penjaga gol TDK tetepi terkena tiang gol dan follow up yg dibuat oleh Matin dengan mudah membuat jaringan.


Separuh masa kedua pemain TDK fc bermain agak keras dan emosi serta beberapa keputusan pengadil telah mencetuskan insiden panas dan akibatnya 2 kad kuning dan 1 kad merah telah dilayangkan kepada pemain TDK fc. 


Akhirnya GEMA fc meraih gol kemenangan hasil satu lagi sepakan percuma yg cantik dan berjaya diselamatkan penjaga gol TDK namun terkena tiang gol, Norizwan dengan bijak telah menyambar bola muntah itu dengan mudah menolak ke dalam gawang lawan untuk menjadikan kedudukan 3-2 sehingga ke wisel penamat.

No comments:

Post a Comment