Saturday 23 June 2012

23 JUNE 2012 - DANAU KOTA CF (2) - TDK FC (4)

Kemenangan TDK fc 4-2, permainan yg cukup menarik, jaringan hatrick, permainan yg keras, berbalah sesama pemain sesama pasukan, kontroversi dan mutu pengadilan, ball hand atau hand ball, 2 penalti antara highlight permainan ptg tadi. Namun pujian harus diberikan kepada kedua-dua pasukan kerana bermain dgn semangat kesukanan. TDK fc membuka jaringan menerusi sepakan penalti apabila bola terkena tangan pemain Danau Kota cf. Nazri a.k.a York tenang menyempurnakan sepakan tersebut. Danau Kota bangkit hasil 2 jaringan Mohd Fadzly dalam tempoh 3 minit apabila 2 situasi satu lawan satu dengan penjaga gol TDK fc dan dengan status penjaring terbanyak dan ketandusan gol selepas 3 perlawanan beliau tidak men sia-sia kan peluang tersebut. Ini merupakan jaringan ke 10 peribadi. TDK fc bangkit dengan 2 jaringan sebelum wisel separuh masa dibunyikan hasil rembatan padu kaki kanan Nazri ke penjuru sebelah kanan dan
mendapat sepakan penalti kedua yg telah mencetuskan kontroversi apabila bola sekali lagi terkena tangan yg menjadi persoalan sama ada ia dikira ball hand atau hand ball dan Hafiz tenang mengambil sepakan tersebut.

Kerancakan separuh masa ke dua ditunjukkan kedua-dua pasukan apabila permainan yg menarik, keras dan beberapa keputusan pengadil yg mencetuskan kemarahan kedua-dua pasukan. Mutu pengadilan mula dipertikaikan dan ketegangan mula dirasai. Keghairahan Danau Kota cf mencari gol penyamaan, satu counter attack bermula disebelah kiri bermula dari sepakan gol dan gerakan solo oleh Nazri mengelecek 2 pemain Danau Kota cf dan melepaskan satu  rembatan near post yg gagal diselamatkan penjaga gol Danau Kota cf. Ini merupakan hatrick pertama beliau. Satu gol berjaya dihasilkan oleh Danau Kota cf namun dibatalkan kerana pengadil memberitahu bola telah keluar dan sepakan penjuru diberikan. Keputusan ini telah membangkitkan kemarahan pemain dan juga penyokong Danau Kota cf yg menyaksikan permainan ini. Asakan bertali arus Danau Kota cf ke kubu TDK fc menemui jalan buntu sehingga ke wisel penamat.

1 comment: