Sunday 8 July 2012

07 JULAI 2012 - DEY-1 FC (4) - DANAU KOTA CF (2)

SEMI FINAL 1


DEY-1 fc VS Danau Kota cf
      (4)                        (2)


Sesi bersalam sebelum perlawanan dimulakan.

Perlawanan yg cukup menarik telah dipamerkan oleh kedua-dua pasukan. Separuh masa pertama lebih didominasi pasukan DEY-1 fc dan pada suatu ketika permainan agak berat sebelah. DEY-1 fc lebih terdahulu melakukan serangan melalui penyerang berbisa mereka Hafiz a.k.a Jawa yg hanya berhadapan penjaga gol namun berjaya diselamatkan dan sekali lagi mendapat peluang yg sama apabila gerakan menarik one two dgn Shahir namun kali ini sepakan beliau tersasar. Akhirnya peluang ke 3 baru lah Hafiz berjaya menjaringkan gol hasil tendangan penjuru sebelah kiri. Aizat membuat sepakan bahaya dan Hafiz berjaya menanduk masuk setelah tiada yg mengawal beliau dlm kotak penalti. Peluang utk DEY-1 fc menambah jaringan hampir dilakukan oleh Mansur selepas gerakan menarik one two dgn Hafiz namun tendangan beliau juga tersasar. Danau Kota cf mempunyai peluang hasil tendangan mengelirukan Yus namun hanya singgah di tiang gol dan 2 percubaan Fadzly ke arah gol namun tendangan beliau lemah.

Separuh masa kedua bermula lebih rancak dan kebangkitan Danau Kota cf bermula apabila tendangan percuma jarak 25 meter diambil Fadzly cukup cantik singgah di palang gol namun melantun terkena badan penjaga gol dan masuk ke dalam gol. Tidak sampai 2 minit kemudian Fadzly sekali lagi menjaringkan gol hasil sepakan percuma yg diambil oleh Fadzrul yg menendang ke far post dan Fadzly yg tidak dikawal mudah menanduk menewaskan penjaga gol DEY-1 fc. Pada ketika ini Danau Kota cf telah mengawal permainan dan lebih tersusun.

Jaringan tersebut telah membuatkan perlawanan ini bertambah rancak. DEY-1 fc berjaya menyamakan kedudukan hasil gerakan solo menarik Shahir yg mengelecek 2 pemain dan melepaskan sepakan padu kaki kanan masuk ke penjuru kanan gol. Semangat dgn gol tersebut, asakan demi asakan dilakukan dan akhirnya Ebab telah membuat kesilapan apabila mengasari pihak lawan dlm kotak penalti dan pengadil tidak teragak utk memberi tendangan penalti. Aizat mengambil tendangan tersebut dan dgn mudah menjaringkan gol. Gol tersebut sedikit sebnyak melemahkan semangat dan tidak dibantu dgn kecederaan fazdly dan Fadzrul dan akhirnya gol ke 4 berjaya dihasilkan pasukan DEY-1 fc apabila sepakan percuma jarak 25 meter cantik diambil Aizat namun berjaya ditepis penjaga gol namun bola rebound tersebut berjaya disambar oleh Nik dan menjaringkan gol dan sekali gus meranapkan kebangkitan Danau Kota cf utk sekurang-kurangnya mengheret perlawanan ini ke tendangan penalti. Keputusan ini kekal sehingga ke wisel penamat.

STATISTIK



1 comment:

  1. Pergh...siap ade statistik...terbaek!!

    ReplyDelete