Monday 9 July 2012

08 JULAI 2012 - SELAYANG FC (4) - ZERO ONE FC (1)


SEMI FINAL 2

Selayg fc 4 vs Zero One 1



Sesi bersalam sebelum perlawanan dimulakan.

Perlawanan yg menarik telah ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan. Selayang fc turun dgn barisan terkuat lebih mendominasi perlawanan ini dgn kawalan yg kemas dan lebih banyak melancarkan serangan merbahaya. Manakala Zero One fc turun tanpa tonggak dan juga ketua pasukan iaitu Ibrahim Rasol sedikit sebanyak menganggu rentak permaianan apabila Afif terpaksa mengisi kekosongan pertahanan kiri memandangkan Afif lebih gemar menyerang. Pada awal perlawanan juga menyaksikan penyerang merbahaya Selayang fc iaitu Mamak juga telah mengelami kecederaan dan beliau boleh dikira doubtful utk perlawanan akhir pada 15hb ini. 

Selayang fc mendahului apabila Mohsin bijak mengunakkan peluang yg ada apabila melakukan satu skill tendangan tonjol ke sebelah kiri pintu gol. Mohsin juga menjadi wira Selayang fc apabila berjaya menjaringkan 2 gol lagi melalui jaringan one by one dan peluang dari jarak dekat. Farid penjaga gol Zero One fc yg cemerlang sepanjang liga ini tidak mampu utk menyelamatkan jaringan yg dilakukan. Bertambah parah buat Zero One fc apabila Selayang fc dihadiahkan tendangan penalti apabila salah seorang pemain mereka menjatuhkan pemain Selayang fc. Mahadi mudah menjaringkan gol tersebut.

Zero One fc seperti hilang punca dan lebih mengikut rentak permainan Selayang fc dan pada suatu ketika tiada rembatan shot on target dilakukan dan lebih bnyk bertahan. Namun semangat pemain-pemain Zero One fc harus dipuji walaupun ketinggalan 4-0 mereka tetap bermain sehingga ke wisel penamat dan hasilnya satu sepakan penalti diberikan apabila pada minit-minit akhir apabila kecuaian pemain Selayang fc memegang bola setelah menyangka bola tersebut keluar dari kawasan permainan. Mohd Hazeeq Hashim mudah menjaringkan gol tersebut. Keputusan kekal sehingga wisel penamat dibunyikan.

STATISTIK

No comments:

Post a Comment